Na záver letnej prípravy výstup na najvyššie položenú horskú chatu na Slovensku

Posledný augustový víkend malo družstvo starších žiakov v pláne záverečné turistické sústredenie vo Vysokých Tatrách. Hlavný stan si chalani rozložili v Štrbe, priamo pod Štrbským plesom, odkiaľ sa vydávali na svoje kondičné teambuildingové vychádzky.

Prvou, naozaj iba prechádzkou, bola návšteva Štrbského plesa, ktorá bola naplánovaná na štvrtkové poobedie. Po „povinnej jazde“ okolo plesa sa skupina odvážlivcov vydala spestriť vychádzku na vrchol jedného zo skokanských mostíkov.

Piatkový program patril výstupu na Predné Solisko, ktoré sa vypína nad Štrbským plesom. Táto túra mala byť akousi zahrievacou. Keďže sme ale športovci, zvolili sme si o trochu dlhšiu trasu, ktorá nakoniec nebola takou jednoduchou ako si mnohí mysleli a zahriala nás veru dostatočne. Bohužiaľ, nepriaznivé počasie, nám zmarilo výstup až na samotný hrebeň Soliska. Na Chate pod Soliskom sme sa ešte stihli posilniť obedom, no po ňom nás zastavila silná búrka s krupobitím. Po neželanej prestávke sme sa teda z bezpečnostných dôvodov vydali naspäť na Štrbské pleso. Keďže sme nasadili vysoké tempo smerom hore a z dôvodu počasia aj dole, zostalo nám poobede veľa času, ktorý sme využili na návštevu Aquacity Poprad, kde sme si trochu odpočinuli a zregenerovali pred hlavným sobotným menu – Rysmi.

Budík 5:10, raňajky do ruky, zubačka 5:54, vstávanie za tmy. Tak v skratke vyzeralo sobotné ráno. Po veľmi nezáživnej ceste z tatranskej elektrickej železnice sme sa dočkali prvej väčšej zastávky, Popradského plesa. Odtiaľ bola túra s narastajúcou nadmorskou výškou čoraz zaujímavejšou. Počas celého výstupu nás sprevádzali nádherné výhľady. Po pásme kosodreviny prišla časť skál a horských potokov. Odvahu, fyzickú ale určite aj mentálnu silu preverili reťaze, rebríky a schody v záverečnej časti výstupu. Nikto sa ich ale nezľakol a preto sme si mohli spraviť spoločnú fotku aj na „autobusovej zastávke“ pred Chatou pod Rysmi, vo výške 2250 m.n.m. Po ceste späť sme si opäť dali prestávku na Popradskom plese, z ktorého sme sa na to Štrbské vracali pešo. Po príchode na penzión bol nariadený povinný oddych pred večerným video-rozborom našich zápasov.

„3 dni, prejdených zhruba 60 km, odklikovaných cca 200 klikov, žiadne zranenie, kolektív utužený.“ Tak jednou vetou zhodnotil sústredenie tréner Juraj Kašuba. „Som veľmi rád, že sa nám podarilo zorganizovať takýto „výlet“. Koordinácia hráčov, rodičov a ostatných účastníkov našej výpravy bola vynikajúca a tak preto z môjho pohľadu dopadol aj uplynulý víkend. Úprimne by som sa chcel preto poďakovať všetkým účastníkom. Hráčom za ich disciplinovanosť, zodpovednosť a dochvíľnosť, rodičom za ochotu, stálu podporu a pomoc, a v neposlednom rade mojím spoluorganizátorom, bez ktorých by som takýto výlet sám zorganizovať nedokázal. Ďakujem.“